Prezentowe żniwa już wystartowały w sieci
Internet | Zaledwie 12 proc. e-sklepów spodziewa się w tym sezonie sprzedaży niższej niż przed rokiem – wynika z badania Ceneo, do którego dotarła „Rzeczpospolita". Najgorętszy okres właśnie się rozpoczął.
piotr mazurkiewicz
Amerykańscy konsumenci podczas minionego „czarnego piątku" pokazali, że wciąż bardzo tradycyjnie podchodzą do zakupów i tego dnia w poszukiwaniu obniżek do tradycyjnych sklepów ruszyła większość z nich.
W Polsce zakupy świąteczne coraz częściej przenoszą się do internetu – z badań porównywarki cenowej Ceneo wynika, że niemal 70 proc. internautów ma właśnie takie plany. Powstaje zatem nowy, potężny rynek, na którym można zarobić poważne pieniądze, zwłaszcza teraz.
Ruch się nakręca
– Ruch już jest. Widzimy to nie tylko w sklepach, ale i w sprzedaży przez stronę mediaexpert.pl. Na dziś dobrze się sprzedają telewizory, tablety, drobna elektronika i multimedia, jak np. gry komputerowe. Ten właściwy szczyt zakupowy jednak dopiero przed nami – mówi Michał Mystkowski, rzecznik sieci Media Expert.
Firmy mają się o co bić,...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta